Drottning Blankas Gymnasieskola Skövde

Välkommen till Drottning Blankas Gymnasieskola Skövde - Ett personligt gymnasium med stort engagemang

Ett stenkast från stationen hittar du vår mysiga och charmiga gymnasieskola. Här erbjuds du stimulerande och kreativa program, men också personlig utveckling under din gymnasietid. Vår skola är personlig med god sammanhållning, skön stämning och engagerad personal.

Som elev på Drottning Blankas Gymnasieskola i Skövde får du en modern utbildning som är anpassad efter branschernas behov. Vi jobbar med verkliga projekt i samarbete med Ung Företagsamhet och det lokala näringslivet. Våra lärare är kunniga och engagerade och kommer stötta dig genom dina år hos oss. Som elev hos oss har du även en mentor som du träffar veckovis.

Våra lokaler är fräscha och anpassade för vår verksamhet med karaktärsrum för varje program. Vårt centrala läge gör det lätt för dig att ta dig hit, oavsett var du bor.

Läs mer på vår hemsida

Välkommen till oss!

Kontakta Drottning Blankas Gymnasieskola Skövde

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Drottning Blankas Gymnasieskola Skövde. Drottning Blankas Gymnasieskola Skövde hör av sig inom kort!

• EK
  • HV