Både högskoleförberedande och fantastisk rolig utbildning

Iza går i ettan på LDMG på spetsutbildningen med musikalinriktning.

Chansen att få vara med människor som har samma intressen.

– Teater, sång och dans har alltid varit mina största intressen och min dröm har alltid varit att  lära mig mer inom dessa ämnen! Inte bara får jag chansen att göra det jag älskar om dagarna utan även spendera mina dagar med likasinnade människor som har samma intressen som jag. Just det tror jag var en stor anledning till att jag sökte! Alla tänkbara jobb både på och bakom scen är jag intresserad av!

Intensiva men variationsrika dagar.

– Våra skoldagar är ofta väldigt långa men det är för att vi ska kunna läsa så många ämnen som möjligt och få chansen att lära oss allt vi kan tänkas behöva! Dagarna är väldigt blandade med teoretiska och praktiska lektioner, vilket gör att man inte riktigt hinner tänka på att dagen är så lång!

– Utöver dans i olika former, teater och sång läser vi alla de teoretiska ämnena vi behöver för att kunna plugga vidare efter studenten om vi skulle vilja bli något helt annat.

Det är värt att pendla!

– Jag bor ca en och en halvtimme från skolan vilket gör att jag måste pendla. De tidiga morgnarna är det alltid jobbigt att ta sig upp och när man kommer hem sena kvällarna är man trött. Med det är så värt det, då jag får chansen att umgås med mina vänner och göra det jag brinner för!

Lärarna brinner för att vi ska lära oss!

– Det bästa med lärarna är att de brinner för att vi verkligen ska lära oss! Deras mål är att vi ska nå vår fulla potential och hjälper oss när vi behöver hjälp. De är också extremt måna om hur vi mår vilket jag tror gör oss alla väldigt trygga!

– Jag trivs i min klass väldigt mycket, inte nog med att alla är väldigt snälla så tror jag det gör så otroligt mycket att man delar samma intresse för det gör att man är mer lika som personer.

Redan ett starkt minne från scenen.

– Introveckan var extremt rolig och jag hade gjort allt för att få uppleva den igen! Man fick en inblick i hur utbildningen kommer se ut och man fick chansen att få sätta ihop nummer och visa upp det på en stor scen för resten av skolan. Det var ett otroligt roligt sätt att lära känna alla ettor på, och jag är väldigt glad att vi var blandade musikalare och dansare då vi kommer jobba mycket tillsammans framöver!

Som ett andra hem där man alltid känner sig lika välkommen!

– LDMG är ett ställe där man kan vara sig själv utan att bli dömd. Man bildar fantastiska relationer med lärarna  och alla olika elever på skolan!

– Brinner man det minsta lilla för dans eller musikal eller bara att få lära sig hur processen går till när man skapar ett nummer eller en föreställning så är LDMG enda svaret på den frågan! Även om det skulle vara så att man känner att man inte vill jobba med detta efter studenten så är det ändå ett utmärkt val då utbildningen är högskoleförberedande och fantastisk rolig! Jag tror alla skulle ha nytta av att ta del av vår magiska LDMG-anda!

– Jag kunde inte valt en bättre utbildning!