Lunds dans- och musikalgymnasium

Dans, sång, teater, musikal och högskolebehörighet!

Nå dina scendrömmar och dina studiemål!

Våra riksrekryterande estetiska spetsutbildningar och vårt vanligt estetiska program med inriktning dans- eller musikal vänder sig mot dig som älskar att stå på scenen, funderar på om du vill ha som yrke att framträda inför publik och vill få din högskolebehörighet.

Under tre år på skolan får du god tid på dig att utforska och utveckla dina talanger. Du bygger upp din grundteknik, utvecklar ditt konstnärliga skapande och får din högskolebehörighet. Vi arbetar med en stor genrebredd och du får dansa allt ifrån streetdance till klassisk balett och sjunga såväl pop och rock som opera. Du deltar även i flera större scenuppsättningar och tar del av skolans internationella prägel. Och du kommer att ha nytta av kreativiteten och kommunikationsträningen härifrån oavsett framtida yrkesval!

Lärarna har alla egna erfarenheter av att stå på scenen och vet vad som krävs för att utvecklas som artist. Många av våra tidigare elever har gått vidare till eftertraktade artistutbildningar eller jobb på scen i Sverige och utomlands. Skolan är liten och du får mycket individanpassad undervisning.

Alla våra utbildningar ger grundläggande högskolebehörighet. Vill du ha ett teoretiskt spår kan du välja det vanligt estetiska programmet i båda inriktningar. De individuella valen till årskurs två och tre ger dig även möjlighet att ha Matematik 2b, Matematik 3b, Naturkunskap 2 och Engelska 7!

Antagningen till skolan baseras på betyg samt poäng från vårt antagningsprov.

Se en kort film om skolan genom att klicka här eller på bilden ovan.
Mer info om skolan finns på vår hemsida
www.dansomusikal.se

Följ oss i sociala medier:
YouTube:  @ldmg_official
Instagram:  @ldmg_official
TikTok: @ldmg_official
Facebook: www.facebook.com/dansomusikal

Inspireras

Reportage & Nyheter

Kontakta Lunds dans- och musikalgymnasium

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Lunds dans- och musikalgymnasium. Lunds dans- och musikalgymnasium hör av sig inom kort!

• ES