Hur är det att vara elev på Berga naturbruksgymnasium?

Är du nyfiken på hur det är vara elev på Berga naturbruksgymnasium?

Ett bra sätt att lära känna Berga är att följa med en av skolans elever under en hel skoldag. Du får följa med på lektioner, träffa lärare och elever, se skolans lokaler och stallar och även äta lunch på skolan. Årskurs 8+9-elever är välkomna att skugga en elev! Berga naturbruksgymnasium tar emot elever, som vill "skugga" på skolan från och med vecka 45 (gäller läsåret 2023-24).

Informationsträffar och öppet hus på Berga under läsåret 2023/2024:

• Tisdag 28 november kl 19.00 Informationsträff
  • Lördag 9 december kl 10.00 Öppet hus - ridning
  • Lördag 13 januari kl 10.00 Öppet hus - ridning samt lantbruk
  • Fredag 19 januari kl 15.00 Informationsträff
  • Tisdag 23 januari kl 19.00 Informationsträff
  • Lördag 3 februari kl 10.00 Öppet hus - ridning och prova på trav
  • Lördag 27 april kl 10.00 Öppet hus - ridning
  • Tisdag 7 maj kl 19.00 Informationsträff

Årskurs 8+9-elever är välkomna till öppet hus och prova-på trav. Alla årskurser är välkomna till informationsträffar. Årskurs 9-elever har förtur om det på grund av mycket stort intresse blir ont om plats.

Vid anmälan till alla Öppet hus och Prova-på tillfällen på Berga gäller först till kvarn… !

Maximalt antal elever som kan prova-på trav vid varje tillfälle är 6 elever, så vänta inte för länge om du vill anmäla dig! Det är ju "först-till-kvarn"! Hjärtligt välkommen med din anmälan!

För mer information kika gärna på skolans hemsida: bergagymnasium.se