Skärgårdsgymnasiet Åkersberga

På båda våra skolor i Åkersberga och Norrtälje har vi erfarna och välutbildade lärare på alla program. Hos oss är alla lektioner lärarledda och all undervisning sker i små klasser. Hos oss finns det även specialpedagoger och vi erbjuder extrahjälp till dig som har svårt i skolan, oberoende av anledning.

NYHET!
Nu startar vi LIU Fotbollsprofil på Skärgårdsgymnasiet Åkersberga >>

Skärgårdsgymnasiet organiserar undervisningen med en tydlig struktur. Vi har yrkesanpassade lokaler och vår visionen är att alla studenter skall ta yrkesexamen alternativt ska vara anställningsbara efter sina studier.

Vi jobbar mycket på att utveckla pedagogiska metoder för att öka ditt engagemang och lärande under din arbetspraktik (APL). Vi har motiverade lärare, med en yrkesbaserad och tvärvetenskaplig undervisning, i en trygg och tillåtande lärandemiljö.

Skärgårdsgymnasiet är en verksamhet där du får en tro på din egen förmåga och känner hoppfullhet inför framtiden. Vi vill att att du som elev ska tycka att det är viktigt, lärorikt och intressant att vara i skolan!

Kontakta Skärgårdsgymnasiet Åkersberga

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Skärgårdsgymnasiet Åkersberga. Skärgårdsgymnasiet Åkersberga hör av sig inom kort!

• HV
  • FS