Rytmus, Malmö

Rytmus musikgymnasium är en unik skola fylld av kreativa samarbeten med en tydlig målsättning att vara ett av Sveriges bästa estetiska gymnasier. Inom utbildningen strävar vi hela tiden efter att vara verklighetsförankrade och aktuella i såväl de estetiska som teoretiska ämnena. Att flera av skolans lärare vid sidan om sina läraruppdrag också har professionella karriärer som kompositörer, skivproducenter, frilansmusiker, arrangörer m.m, är inspirerande för såväl elever som föräldrar och övrig personal.

Rytmus Malmö ligger tio minuters promenad från station Triangeln, ett stenkast från Möllevångstorget. Eftersom Rytmus Malmö är en liten skola så lär du snabbt känna andra elever och lärare. Du kommer bli inspirerad av dina klasskompisar och engagerade lärare. Hör gärna av dig om du vill komma och hälsa på eller vill veta mer om skolan.

Med 150 musikelever är skolan en mötesplats med stark gemenskap, eleverna kallar det ”Rytmusandan”. Malmö är en av Sveriges hetaste musikstäder och en bra grogrund för eleverna, som ofta är ute och spelar. Utbildningen är anpassad efter hur musikbranschen utvecklas och efter vad som krävs av en yrkesverksam musiker eller medieproducent idag.

Högskolebehörig efter Rytmus
Det estetiska programmet är högskoleförberedande och till de flesta utbildningar räcker en grundläggande behörighet. Om du behöver fler kurser för särskild behörighet kan du lägga till dem på ditt individuella val. Du som tänker börja på Rytmus har gett dig själv möjligheten att odla ditt musikintresse samtidigt som du håller dörren öppen för alla möjliga studie- och yrkesbanor. Under dina tre år på Rytmus är du klasskamrat med framtidens musiker och artister men även framtidens jurister, journalister, brandmän och entreprenörer.

Rytmus är ett av landets ledande musikgymnasium. Vi startade redan 1993 och finns idag i Stockholm, Örebro, Borlänge, Göteborg och Malmö.

Kontakta Rytmus, Malmö

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Rytmus, Malmö. Rytmus, Malmö hör av sig inom kort!

• ES