Välkommen till skolans monter på Gymnasiemässan Nordväst (i Solnahallen) den 9 november kl. 10-15!

Drottning Blankas Gymnasieskola Stockholm Vasastan

Välkommen till Drottning Blankas Gymnasieskola Stockholm Vasastan - den personliga skolan med det stora hjärtat

Hos oss på Drottning Blankas Gymnasieskola Stockholm Vasastan blir du sedd för den du är och får det just du behöver. Vi erbjuder både yrkesprogram och högskoleförberedande program, men alla våra utbildningar ger dig möjlighet till grundläggande högskolebehörighet.

Hos oss får du mycket tid med dina lärare, blir mer sedd och alla uppmuntras till att sträva mot sina egna mål. Engagerade och duktiga lärare delar med sig av sina kunskaper och erfarenheter för att du ska lyckas nå dina mål, vare sig de handlar om vidare studier eller ett yrkesliv i Sverige eller internationellt. Vi vill inspirera dig till att ha höga ambitioner för vad du kan lyckas med genom att ge dig en god inblick i yrkeslivet inom din bransch och en hög kvalitet på din utbildning.

Sedan sommaren 2022 hittar du oss i helt nya lokaler på Karlbergsvägen 77 i Vasastan. Våra nya lokaler är både moderna och klimatsmarta.

Du kan läsa mer om oss och våra nya lokaler på Campus Vasastan på vår hemsida.

Välkommen till oss!

Kontakta Drottning Blankas Gymnasieskola Stockholm Vasastan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Drottning Blankas Gymnasieskola Stockholm Vasastan. Drottning Blankas Gymnasieskola Stockholm Vasastan hör av sig inom kort!

• HV
  • FS