NTI Gymnasiet Borlänge

Är du intresserad av IT, tech och design? Vår skola är perfekt för dig som älskar teknik i alla former och som vill utmanas och utvecklas!

Vi arbetar hela tiden för att ligga i teknikens framkant oavsett vilket program du väljer. Här möter du lärare med hög kompetens och erfarenhet och våra rymliga lokaler uppfyller alla pedagogiska behov. Hos oss står teknikutveckling och kreativitet i fokus.

Med kompetenta och engagerade lärare får du en gedigen utbildning som skapar förutsättningar för en framtid direkt ut i yrkeslivet eller för högre studier. Vi har makerspace, 3D Print Farm, VR-, AR- och workshopspace, fotostudio och bibliotek. Vi är en modern skola för dig med höga ambitioner, ett starkt driv att lära dig mer och med målet att studera vidare på högskola, universitet eller yrkeshögskola. Här får du vara med och utvecklas!

• LÄGET
    Skolan ligger centralt i Borlänge centrum med närhet till kommunikation både lokalt och från angränsande kommuner.

• GEMENSKAP
    Våra engagerade elever driver klubbar och råd. Vi anordnar LAN och andra events som bidrar till skolans unika stämning.

• E-SPORT
    Esportsprofil på samtliga utbildningar. Du får lära dig allt från e-sportsträning till gruppledarskap och taktik.

Läs mer på vår hemsida!

"Jag valde NTI Gymnasiet Borlänge för att det var den skola som hade bäst tankar kring läxor och samlad skoldag."
- ALBIN ANDERSSON | El- och energiprogrammet

Om NTI Gymnasiet
NTI Gymnasiet vill vara Sveriges ledande gymnasieskola inom tech, science och IT. På våra 25 skolor runt om i landet gör våra elever sig redo för en digital värld i snabb förändring. I höst är kanske du en av oss.

Oavsett om du väljer att plugga vidare eller börja arbeta direkt efter examen kommer du att ha nytta av din aktuella kunskap och erfarenhet från att använda den allra senaste tekniken. Du kommer att vara vaken och observant på ny forskning och heta trender. Forma din egen framtid idag, var med och utveckla samhället imorgon.

Inspireras

Reportage & Nyheter

Kontakta NTI Gymnasiet Borlänge

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till NTI Gymnasiet Borlänge. NTI Gymnasiet Borlänge hör av sig inom kort!

• TE
  • ES