Klara Teoretiska Gymnasium Stockholm Södra

Välkommen till Klara Teoretiska Gymnasium Stockholm Södra!

På KLARA Södra ger vi dig en utbildning som gör dig väl förberedd för vidare studier. Våra nya lokaler på Campus Södermalm ger dig goda förutsättningar för att nå dina mål. För oss är det viktigt med gemenskap och engagemang - vi är övertygade om att studietiden blir mer lärorik och roligare så!

Lärare med utvecklingsfokus
Klara Teoretiska Gymnasium Stockholm Södra ger dig många möjligheter och utmaningar. Våra lärare samarbetar med dig för att du ska hitta ett arbetssätt som gör att du utvecklas så långt som möjligt.

Engagerad elevkår
KLARA Södra har en aktiv elevkår som engagerar sig i att göra tiden under och efter skolan ännu roligare. Under hela läsåret anordnas aktiviteter, våra elever driver även skolföreningar som gör skillnad både på skolan och i samhället.

Högskoleförberedande
Alla våra program är studieförberedande inför universitet och högskola. Målet är att du efter gymnasiet ska vara mycket väl rustad för en akademisk utbildning. För det behövs goda ämneskunskaper, väl utvecklad studieförmåga och höga betyg. Tillsammans skapar vi möjligheter för det.

Inspireras

Reportage & Nyheter

Kontakta Klara Teoretiska Gymnasium Stockholm Södra

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Klara Teoretiska Gymnasium Stockholm Södra. Klara Teoretiska Gymnasium Stockholm Södra hör av sig inom kort!

• TE