NTI Gymnasiet Skövde

Välkommen till NTI Gymnasiet Skövde!

NTI Gymnasiet Skövde genomsyras av trygghet, modern teknik och hög IT-kompetens. Som elev hos oss kommer du att gå på program som utmanar dig, som får dig att tänka och att växa som person. Våra lärare har hög kompetens och erfarenhet inom mjukvarudesign och programmering och utvecklar sig ständigt för att på bästa sätt möta elevers olika behov. I vårt makerspace får du testa på ny teknik inom 3D-skrivare, VR/AR och robotteknik för att du ska vara redo för framtiden. Skolan har också en internationell mångfaldsprägel genom utbildningen International Baccalaureate Diploma Programme, där all undervisning sker på engelska.

• LÄRARNA
    Hög kompetens och erfarenhet inom programmering, hårdvara och mjukvara - och även inom internationell akademisk utbildning.

• FRAMTIDENS GYMNASIESKOLA
    Inför skolstarten 2022 flyttade NTI Gymnasiet Skövde till helt nya och moderna lokaler. Bli en del av Skövdes modernaste gymnasieskola, du också.

• MÖJLIGHETERNA
    Här kan du utbilda dig till gymnasieingenjör, TE4, inom mjukvarudesign. We also have the International Baccalaureate Diploma Programme, where all courses are taught in English.

Läs mer på vår hemsida!

Om NTI Gymnasiet
NTI Gymnasiet är Sveriges ledande gymnasieskola inom tech, science och IT. På våra 25 skolor runt om i landet gör våra elever sig redo för en digital värld i snabb förändring. I höst är kanske du en av oss.

Oavsett om du väljer att plugga vidare eller börja arbeta direkt efter examen kommer du att ha nytta av din aktuella kunskap och erfarenhet från att använda den allra senaste tekniken. Du kommer att vara vaken och observant på ny forskning och heta trender. Forma din egen framtid idag, var med och utveckla samhället imorgon.

Inspireras

Reportage & Nyheter

Kontakta NTI Gymnasiet Skövde

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till NTI Gymnasiet Skövde. NTI Gymnasiet Skövde hör av sig inom kort!

• TE
  • IB