Brogymnasiet

Brogymnasiet i Kristinehamn erbjuder nio nationella program, fyra individuella program samt anpassad gymnasieskola. Vi har cirka 600 gymnasieelever i vår verksamhet.

Vårt uppdrag är att ge dig en bra utbildning som siktar mot framtiden. Hos oss finns kunniga och engagerade lärare som hjälper dig att nå dina mål. Oavsett om du går ett högskoleförberedande ­program eller ett yrkesprogram är det viktigt att du är förberedd för yrkeslivet eller studier efter gymnasiet.

Vi har ett nära samarbete med näringslivet, bland annat i form av arbetsplatsförlagd utbildning (APL) och företagsbesök. Vi är också certifierade av branschorganisationer som ­Teknikcollege och Vård- och omsorgscollege. Går du ett nationellt program hos oss finns möjlighet för dig att starta ett företag inom ramen för Ung företagsamhet (UF).

Hos oss kan du kombinera dina studier med ditt idrottsintresse. Detta är en satsning som kallas Kristinehamns idrottsgymnasium och som innebär att du som går nationellt program ges möjlighet att läsa extra idrottskurser om du vill.

Att du trivs och mår bra är viktigt för att du ska kunna lära och prestera i skolan. Inom elevhälsan på skolan finns det flera olika yrkeskategorier – ­t.ex. kuratorer, skolsköterskor, specialpedagoger och studie- och yrkesvägledare. Deras kompetens, närhet och stöd bidrar de till att elever mår bra. Vår målsättning är att alla våra elever ska må bra, känna sig trygga och ha en god gemenskap i skolan samt ges de bästa förutsättningarna för lärande.

Välkommen till Brogymnasiet i Kristinehamn!

Kontakta Brogymnasiet

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Brogymnasiet. Brogymnasiet hör av sig inom kort!

• TE
  • FS