Frejagymnasiet

Frejagymnasiet hittar du centralt i Mölndal, granne med kulturskolan och i närheten av idrottshuset Aktiviteten.

Vi är en anpassad gymnasieskola för dig som vill gå på en mindre, tryggare och mer individanpassad skola. Hos oss kan du läsa utbildningar inom den anpassade gymnasieskolans nationella och individuella program.

Vi arbetar för att du ska kunna stärka ditt självförtroende och bli så självständig som möjligt – både i och utanför skolan. Vi anpassar både undervisning och studiemiljö efter dina behov och kunskaper. Bland annat får du ett individuellt anpassat IT-verktyg för att du ska utveckla och höja din digitala kompetens.

Hos oss får du stora möjligheter att utvecklas inom just dina intresseområden. Bland annat driver våra elever och lärare en egen restaurang med lunchservering, café och bageri.

Vi har också ett stort växthus där vi planterar och säljer säsongens blommor och skapar konstverk till trädgården. För dig som gillar estetiska ämnen finns bland annat tillgång till bildsal, keramikverkstad och en välutrustad musiksal.

Vi som arbetar på Freja har lång erfarenhet av elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar samt sällsynta diagnoser. Här finns specialkompetens inom autism-spektrumtillstånd, hörselnedsättning, teckenspråk och alternativ kommunikation. Vid behov sker kommunikation med teckenspråk, tecken som stöd och bildstöd.

Vill du veta mer om oss och skolan? Kontakta vår SYV Lisbeth Andersson, tel. 073 - 310 83 30 och boka in ett möte, kom och träffa oss och se dig omkring på skolan. Du är också välkommen när vi har öppet hus, för mer information om detta hittar du på vår hemsida.

Kontakta Frejagymnasiet

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Frejagymnasiet. Frejagymnasiet hör av sig inom kort!

• AGI
  • AGN