Drottning Blankas Gymnasieskola Kristianstad

Välkommen till Drottning Blankas Gymnasieskola Kristianstad - vi vill att du som elev ska lyckas!

Drottning Blankas Gymnasieskola är skolan som är engagerad i sina elever, sitt närområde och världen. Genom personligt engagemang når vi tillsammans med våra elever framgång. Vi satsar på gemenskap – det är viktigt för oss att alla elever blir sedda.

Vår främsta målsättning är att du som elev ska lyckas. Det är därför vi kommer hit varje dag – för att stötta dig som elev, så att du hela tiden kan ta nästa steg. Att skapa en meningsfull vardag och en tydlig helhet under tre års tid är det vi brinner för. Målsättningen med din utbildning är att den ska förbereda dig för framtiden och de krav som arbetsmarknaden ställer på dig. Vi gör inte alltid saker som man gjort tidigare, utan vi försöker ligga i framkant både tekniskt och vetenskapligt i det pedagogiska arbetet. Skolans verksamhet är verklighetsförankrad och den är ständigt under en förändringsprocess för att hela tiden förbereda dig för framtiden.

På skolan är elevhälsan aktiv och väl synlig. Kurator och skolsköterska är tillgängliga för spontana besök men genomför också hälsosamtal och mer planerade möten med elever.

Du hittar oss mitt i stan, nära caféer och butiker och i direkt anslutning till Stadsbiblioteket. Vi erbjuder flera olika gymnasieprogram med spännande profiler - både studieförberedande och yrkesprogram.

Du kan läsa mer om oss på vår hemsida.

Välkommen till oss på Drottning Blankas Gymnasieskola!

Kontakta Drottning Blankas Gymnasieskola Kristianstad

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Drottning Blankas Gymnasieskola Kristianstad. Drottning Blankas Gymnasieskola Kristianstad hör av sig inom kort!

• ES
  • HV