Cirkus är en livsstil!

Varför sökte de till Nycirkusprogrammet?
Jag kom från en annan cirkusskola i Köpenhamn (AFUK), och min plan efter det var egentligen att gå på ett helt ‘’normalt’’ gymnasium, eftersom det i Danmark känns väldigt obligatoriskt. Men jag hade en vän som verkligen ville börja på Cirkör men som inte riktigt vågade gå på audition ensam, så jag följde med honom för skojs skull. Efter audition blev jag plötsligt jätteintresserad av att börja. Det slutade med att vi båda började. Jag blev helt kär och älskar fortfarande att gå här.

Berätta kort om din disciplin.
Aerial hoop är helt enkelt en metallring som hänger i luften som du kan använda för att göra en massa coola saker i. Det kräver styrka och en hög smärttröskel, för det är krävande! Men det är definitivt värt det.

Hur använder du misslyckanden i din träning?
Det kan vara svårt att lära sig nya trick och du kommer att uppleva många misslyckanden, men du kommer också att uppleva många framgångar. För mig motiverar misslyckanden mig till att nå nästa framgång.

Hur balanserar du din träning och dina studier?
Det kan vara svårt att få en balans mellan träning och skola. För många av oss är träningen det viktigaste. Men du måste gå igenom skoldelen för att kunna ta studenten och då är det också viktigt för mig att uppnå bra resultat. För mig är det viktigt att inte bli stressad över skoldelen. Jag tillbringar min tid i skolan och i cirkushallen så gott jag kan och sedan kommer jag ihåg att avsätta tid för att göra läxor. Det är verkligen möjligt att göra båda.

Hur ser du på risker och möjligheter kopplat till cirkus/livet?
Det finns många risker i cirkuslivet men det finns också många fördelar och möjligheter. T.ex. möjligheten att uppleva många coola upplevelser och resor. Cirkus är en livsstil, och det är verkligen värt det om du frågar mig.

När är du rädd/vad är du rädd för och hur hanterar du din rädsla?
Jag är rädd för många saker, särskilt när det gäller att lära sig nya saker. Jag övervinner mina rädslor genom att pusha mig själv till det yttersta för jag vet att jag till slut blir stolt över mig själv för att ha lyckats.