Snitz gymnasium - Stockholm

Välkommen till Snitz gymnasium i Stockholm!

Snitz gymnasium har två våningsplan på centralt belägna Hagagatan 25 A. Vi äter lunch tillsammans som serveras i skolans matsal. Det finns även microvågsugnar för de elever som väljer att ta med egen mat till skolan. På skolan finns även fotostudio, bildsal, el-labb, datorsalar och idrottssal.

Värdegrund
Snitz värdegrund är enkel, hos oss är “alla elever allas elever.” Det betyder att all personal har ett ansvar för att alla elever ska känna den trygghet, få den studiero och utvecklas på det sätt som den behöver. Vi arbetar aktivt med inkludering så att alla elever ska bli sedda och respekterade för sin egen identitet. Hos oss är olika bra och skapar förutsättningar för att både förstå sig själv och sin omvärld.

Vårt specialpedagogiska arbetssätt
Vi jobbar specialpedagogiskt för att kunna möta elever som är i behov av stöd. Genom individua­lisering och anpassningar strävar vi efter att möta elevers behov av specialpedagogisk hjälp i under­visningen, så att de ska få förut­sättningar att uppnå både sina personliga och utbildningens mål.

Med hjälp av personalens enga­gemang och kunskap anpassar vi varje elevs skolgång så att den kan nå sina mål och utvecklas som människa. Vi tar hänsyn till dina förutsättningar när vi lägger upp din studieplan och jobbar tillsam­mans med dig för att du ska få ut så mycket som möjligt under din tid hos oss.

Hemklassrum och undervisningsgrupper
Våra klasser består av ca 15 elever och alla elever har ett eget hemklassrum. Klassrummen har en stimulifattig miljö där eleverna har bestämda platser med tillgång till avskiljande skärm vid behov. Majoriteten av lektionerna sker i hemklassrummet med undantag för kurser som kräver särskild undervisningssal som till exempel datorsal, bildsal och fotostudio. Alla klassrum är utrustade med timetimer, tystgående klocka och en visuellt strukturerad whiteboard.

Socialpedagoger och studiesamordnare finns ute i verksamheten och arbetar aktivt för att stötta eleverna i deras funderingar, mående och sociala träning, både på individ- och gruppnivå.

På Snitz erbjuder vi eleverna följande utbildningar:

• El-och energiprogrammet med inriktning dator och kommunikationsteknik och fördjupning IT och nätverk
  • Estetiska programmet med två inriktningar: estetik och media med fördjupning Speldesign samt bild och form.

Kontakta Snitz gymnasium - Stockholm

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Snitz gymnasium - Stockholm. Snitz gymnasium - Stockholm hör av sig inom kort!

• ES
  • EE