Välkommen till skolans monter på Gymnasiemässan Nordväst (i Solnahallen) den 9 november kl. 10-15!

ProCivitas Privata Gymnasium Karlberg

Välkommen till ProCivitas Privata Gymnasium Karlberg!

På ProCivitas Privata Gymnasium Karlberg genomsyras undervisningen av samhällsengagemang och koppling till näringslivet. Efter dina tre år hos oss ska du känna dig både nyfiken och modig att möta framtiden för nya spännande möjligheter.

Samarbete med näringsliv
Vi vill att du, utöver att få gedigna teoretiska kunskaper, ska förbättra din sociala och kommunikativa kompetens samt utveckla din egen drivkraft. Utbildningen syftar till att koppla samman teori och verklighet, vilket ger dig en säker plattform inför framtiden. För att ytterligare förstärka kopplingen erbjuder vi dig en mentor från arbetslivet.

Entreprenörskap
En viktig del av utbildningarna på ProCivitas är fokuset på entreprenörskap, som går som en röd tråd genom hela verksamheten. Vi använder Ung Företagsamhets välbeprövade koncept för hur man startar och driver ett eget företag under ett skolår. När omvärlden kommer in i skolvardagen växer du som elev i det samarbetet.

Sammanhållning mellan elever och lärare
Som elev hos oss kommer du att ses som en vuxen människa – med både den frihet och de krav det innebär. Vi är en liten skola där alla känner alla och där närheten mellan elever och lärare är tydlig varje dag. Den lilla skolans organisation gör dessutom att beslutsvägarna är korta och att vi kan vara flexibla och lyhörda för våra elevers önskemål och idéer.

Inspireras

Reportage & Nyheter

Kontakta ProCivitas Privata Gymnasium Karlberg

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till ProCivitas Privata Gymnasium Karlberg. ProCivitas Privata Gymnasium Karlberg hör av sig inom kort!