ProCivitas Privata Gymnasium Uppsala

Välkommen till ProCivitas Privata Gymnasium Uppsala!

På ProCivitas i Uppsala går du i skolan på ett toppmodernt campus på Polacksbacken. Hos oss präglas kulturen av engagemang, gemenskap och entreprenörskap. Skolans personal strävar efter att skapa de bästa förutsättningarna för dig som elev och vi har en harmonisk studiemiljö som inspirerar och ger studiero.

Teori och verklighet
Utbildningen på ProCivitas Uppsala syftar till att koppla samman teori och verklighet, vilket ger dig en säker plattform inför framtiden. För att ytterligare förstärka kopplingen erbjuder vi dig en mentor från arbetslivet samt bjuder in föreläsare från olika branscher och inom olika kompetensområden.

Driva ett UF-företag
På ProCivitas Uppsala kan du välja att läsa kursen Entreprenörskap, där får du som elev möjligheten att starta ett eget företag. Det innebär att du lär dig ta ansvar, tränar din kommunikativa förmåga, förverkligar en affärsidé och ställer ut på mässor där du tävlar mot andra företag. Vi använder oss av Ung Företagsamhets välbeprövade koncept.

Alumniförening
Efter gymnasiet kan du bli medlem i ProCivitas aktiva alumniförening. Den består av tidigare elever som träffas flera gånger per år, både i Sverige och i andra länder där de studerar och arbetar. Målsättningen med föreningen är att den ska vara ett nätverk för nytta och nöje under såväl vidare studier som i ett kommande yrkesliv.

Inspireras

Reportage & Nyheter

Kontakta ProCivitas Privata Gymnasium Uppsala

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till ProCivitas Privata Gymnasium Uppsala. ProCivitas Privata Gymnasium Uppsala hör av sig inom kort!

• NA