ProCivitas Privata Gymnasium Stockholm

Välkommen till ProCivitas Privata Gymnasium Stockholm!

ProCivitas Privata Gymnasium Stockholm har som mål att ge eleverna de bästa förutsättningarna för att lyckas i fortsatta studier och i arbetslivet. För att leva upp till det målet är det en självklarhet att ge bästa möjliga undervisning, men det är lika viktigt att eleverna får utvecklas socialt och stärka sin drivkraft och självförtroende för att lyckas.

Utbildningen förbereder för vidare studier
Det är viktigt att utbildningen anpassas till samhällets föränderliga krav och att eleverna blir väl förberedda för eftergymnasiala studier på universitet. Vi är mycket glada över att många av ProCivitas elever kommer in på toppuniversitet såsom Handelshögskolan i Stockholm, London School of Economics, Yale med flera, och att de lyckas fantastiskt bra med sina studier där.

Mentorsprogram
Skolans samarbete med näringslivet är en hörnsten i utbildningen. Kopplingen sker bland annat genom att vi erbjuder alla elever en egen mentor från näringslivet men också genom en mängd gästföreläsningar. Tanken med skolans mentorsprogram är att du som elev ska ha ett bollplank att diskutera framtiden med!

Alumniförening
Vi har en stor och aktiv alumniförening som utgör ett viktigt nätverk för våra före detta elever, som träffas flera gånger per år. Vi har alumner från våra skolor över hela Sverige som håller kontakten, både med varandra och med skolorna.

Inspireras

Reportage & Nyheter

Kontakta ProCivitas Privata Gymnasium Stockholm

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till ProCivitas Privata Gymnasium Stockholm. ProCivitas Privata Gymnasium Stockholm hör av sig inom kort!