Vi ses på Malmömässan på Mässgatan 6 den 7- 9 november!

ProCivitas Privata Gymnasium Malmö

Välkommen till ProCivitas Privata Gymnasium Malmö!

ProCivitas i Malmö har som målsättning att bli Sveriges bästa gymnasium. Det kan tyckas vara ett svårt mål, men det får vår skola att ständigt sträva efter att utvecklas. Hos oss präglas kulturen av engagemang, gemenskap och entreprenörskap.

Engagerade lärare
Det finns ett stort engagemang bland lärarna för att arbeta med olika pedagogiska metoder som kan kopplas till den senaste forskningen – för att eleverna ska nå sina mål. Självklart är alla som undervisar på ProCivitas legitimerade lärare. Förutom lärarutbildning bidrar de med lång erfarenhet från arbetslivet och ofta även kompetenser hämtade utanför skolans värld.

Gemenskap i elevkår
Gymnasietiden på ProCivitas innebär nämligen möjligheter. Möjligheter att engagera sig i det man brinner för, i det man tycker är roligt och öppnar verkligen upp för möjligheten att göra skillnad. Tillsammans bildar alla aktiva elever elevkåren, vårt syfte är att förgylla gymnasietiden för alla på skolan!

Entreprenörskap
Vi på ProCivitas Malmö samarbetar med lokala företag för att skapa en närhet till näringslivet. Vi bokar in många gästföreläsare i syfte att inspirera och uppmuntra våra elever och konceptet har visat sig fungera. Våra elever har blivit Svenska Mästare i Ung Företagsamhet.

Inspireras

Reportage & Nyheter

Kontakta ProCivitas Privata Gymnasium Malmö

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till ProCivitas Privata Gymnasium Malmö. ProCivitas Privata Gymnasium Malmö hör av sig inom kort!

• niu