NTI Gymnasiet Umeå

Eftertraktade utbildningar inom IT och tech

NTI Gymnasiet Umeå är gymnasiet för dig som vet att digital kompetens är viktigt oavsett vilka val du gör i framtiden. Hos oss får du en IT-profilerad utbildning med tillgång till den bästa tekniken. Med sin kompetens inom tech utmanar och engagerar våra lärare dig som elev, så att du når din fulla potential. Vi jobbar i nätverkslabb, fotostudio, makerspace och VR-labb med den senaste programvaran och utvecklar ständigt vår verksamhet i nära samarbete med branschen och universitetet. Ett väl utbyggt elevhälsoarbete tillsammans med en systematisk utvärdering av undervisningen gör att du som elev hos oss får möjligheten att vara dig själv, vilket ger de bästa förutsättningarna för utbildning. Skolan ligger mitt i centrala Umeå i fräscha lokaler. Du har nära till kommunikationer och de företag vi samarbetar med. Vi är dessutom den enda skolan i Umeå som erbjuder det fjärde tekniska året inom mjukvarudesign och infrastruktur.

• MÖJLIGHETERNA
    Våra lärare är skickliga och erfarna och arbetar nära branschen och Universitetet. Vi erbjuder APL i utlandet och du kan gå fyra år på teknikprogrammet om du väljer oss. Dessutom har vi Sveriges enda Git Hub campus advisor hos oss!

• TEKNIKEN
    Tech genomsyrar arbetet. Den senaste mjukvaran, VR-studio, makerspace och annan utrustning är en del av undervisningsvardagen.

• GEMENSKAPEN
    Trygghet präglar vardagen i våra fina lokaler i Utopiagallerian. Vi bjuder på frukost innan lektionsstart och våra elever ordnar LAN, brädspelskvällar och andra sociala aktiviteter.

• NTI GYMNASIEINGENJÖR
    Vi erbjuder även en ytterligare väg att gå för dig som läst teknikprogrammet – nämligen vår ettåriga påbyggnadsutbildning inom mjukvarudesign som leder till en gymnasieingenjörsexamen.

• Läs mer på vår hemsida!

Om NTI Gymnasiet
NTI Gymnasiet vill vara Sveriges ledande gymnasieskola inom tech, science och IT. På våra 25 skolor runt om i landet gör våra elever sig redo för en digital värld i snabb förändring. I höst är kanske du en av oss.

Oavsett om du väljer att plugga vidare eller börja arbeta direkt efter examen kommer du att ha nytta av din aktuella kunskap och erfarenhet från att använda den allra senaste tekniken. Du kommer att vara vaken och observant på ny forskning och heta trender. Forma din egen framtid idag, var med och utveckla samhället imorgon.

Inspireras

Reportage & Nyheter

Kontakta NTI Gymnasiet Umeå

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till NTI Gymnasiet Umeå. NTI Gymnasiet Umeå hör av sig inom kort!

• TE
  • ES