NTI Gymnasiet Örebro

Utbildningar inom tech, science, IT och design

Är du intresserad av IT, tech och digital design? Vill du fördjupa dig inom teknik, naturvetenskap, webbdesign, medieproduktion, programmering eller datorteknik? Vi erbjuder tre olika program, som förbereder dig för vidare studier eller anställning direkt efter gymnasieexamen. På samtliga program har du möjlighet att starta och driva företag inom Ung företagsamhet. Delar av undervisningen bedrivs tillsammans och i samarbete med företag och organisationer, där du tillämpar och vidareutvecklar dina kunskaper.

• LÄGET
    Skolan har ett lugnt och centralt läge på väster med närhet till resecentrum och goda kommunikationer.

• VÅRA LOKALER
    Vi har välutrustade lokaler med kommunikationslab, datorlab, VR-studio, foto- och filmstudio, greenscreen, redigeringsrum och makerspace.

• GEMENSKAP
    NTI Gymnasiet Örebro är känt för sin goda stämning mellan både elever och lärare. Här får du hjälp att utvecklas till din fulla potential i trygg miljö!

• NTI GYMNASIEINGENJÖR
    Vi erbjuder även en ytterligare väg att gå för dig som läst teknikprogrammet – nämligen vår ettåriga påbyggnadsutbildning inom mjukvarudesign som leder till en gymnasieingenjörsexamen.

Läs mer om oss på vår hemsida!

Om NTI Gymnasiet
NTI Gymnasiet är Sveriges ledande gymnasieskola inom tech, science och IT. På våra 25 skolor runt om i landet gör våra elever sig redo för en digital värld i snabb förändring. I höst är kanske du en av oss.

Oavsett om du väljer att plugga vidare eller börja arbeta direkt efter examen kommer du att ha nytta av din aktuella kunskap och erfarenhet från att använda den allra senaste tekniken. Du kommer att vara vaken och observant på ny forskning och heta trender. Forma din egen framtid idag, var med och utveckla samhället imorgon.

Inspireras

Reportage & Nyheter

Kontakta NTI Gymnasiet Örebro

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till NTI Gymnasiet Örebro. NTI Gymnasiet Örebro hör av sig inom kort!

• TE
  • ES