Drottning Blankas Gymnasieskola Falun

Välkommen till Drottning Blankas Gymnasieskola Falun - den centrala skolan med fokus på kunskap och hjärta!

Mitt i stan, ett stenkast från stora torget, hittar du vår skola. I ljusa lokaler erbjuder vi dig en spännande och utvecklande gymnasietid, där du får en nära kontakt med både lärare och andra elever. För oss är det viktigt att erbjuda dig en bra grund att stå på för dina vidare studier, ditt yrkesliv och för din personliga utveckling.

Hos oss på DBGY Falun får du mycket tid med dina lärare, blir mer sedd och alla uppmuntras till att sträva mot sina egna mål. Engagerade och duktiga lärare delar med sig av sina kunskaper och erfarenheter för att du ska lyckas nå dina mål, vare sig de handlar om vidare studier eller ett yrkesliv i Sverige eller internationellt.

Vi vill inspirera dig till att ha höga ambitioner för vad du kan lyckas med genom att ge dig en god inblick i yrkeslivet inom din bransch och en hög kvalitet på din utbildning.

Läs mer på vår hemsida!

Välkommen till oss!

Kontakta Drottning Blankas Gymnasieskola Falun

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Drottning Blankas Gymnasieskola Falun. Drottning Blankas Gymnasieskola Falun hör av sig inom kort!

• HV
  • FS