Njudungsgymnasiet

Välkommen till Njudungsgymnasiet där resultat och trivsel går hand i hand. Vi ligger i Sverige-toppen när det gäller andelen elever som tar gymnasieexamen. Det är vi stolta över.

Att elever lyckas på Njudungsgymnasiet är ingen tillfällighet. Vi har engagerade lärare och personal som arbetar efter visionen: Vi utmanar till lärande. För livet.

Miljön du kommer till är trivsam och öppen. I vår nya restaurang lagas maten från grunden och så långt det är möjligt med lokala råvaror. Vi har en modern aula och olika uppehållsrum som tillsammans med vårt café i Gallerian är mötesplatser med atmosfär.

Njudungsgymnasiet erbjuder 14 nationella program, idrottsgymnasium, musiktillägg, introduktionsprogram samt anpassad gymnasieskola. Oavsett val av program kan du läsa in grundläggande behörighet till högskolan under din gymnasietid.

Vi hälsar dig välkommen till Njudungsgymnasiet och det är vår förhoppning att du ska finna en bra utbildningsväg som lägger grunden för ditt yrkesval. Vi som arbetar på skolan är till för att du ska få bästa möjliga förutsättningar för en bra utbildning. Prata med oss.

Vi är övertygade om att du kommer att trivas här.

Du har på Njudungsgymnasiet

• Duktiga och engagerade lärare
  • Brett utbud av program, inriktningar och kurser
  • Stimulerande miljöer för lärande och utveckling
  • Utrustning i toppklass

Musiktillägg
På de flesta av våra program kan du utveckla ditt musikintresse med musiktillägget.

Musiktillägget kombinerar undervisning i grupp, med individuella studier och är för dig som vill kombinera ditt intresse och utvecklas som musiker samtidigt som du läser ett program.

Idrottsintresserad?
Vill du kombinera gymnasiestudier med satsning på idrott finns nationell idrottsutbildning (NIU) inom fotboll och bandy. Vi har också idrottsprofil (LIU) inom padel, tennis, ishockey, golf, handboll och innebandy.

Njudungsgymnasiet erbjuder nu utbildning mot verktygstekniker. Det är en utbildning i nära samarbete med näringslivet för att möta behoven av kompetent arbetskraft inom området. Du kan antingen gå via Industritekniska programmet, Teknikprogrammets 4:e år eller Komvux. Läs mer på www.verktygstekniker.se >>

Företagen är med på olika sätt genom hela utbildningen till exempel som gästföreläsare, APL/praktik och studiebesök. Efter godkänd utbildning kan du få en yrkesintroduktion med lön eller bli anställd. Du får också ett stipendium på 20.000:-

Vi utmanar till lärande. För livet.

Kontakta Njudungsgymnasiet

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Njudungsgymnasiet. Njudungsgymnasiet hör av sig inom kort!

• niu
  • TE