Kunskapsgymnasiet Globen

Kunskapsgymnasiet Globen – Mer än kunskap
Kunskapsgymnasiet Globen ligger på några minuters gångavstånd från Globen och Gullmarsplan och är en skola som sätter kunskap och utveckling i fokus. Med gedigna ämneskunskaper samt studiecoachning individuellt och i grupp blir du väl förberedd för vidare studier.

Tre högskole- och ett yrkesförberedande program
Vi erbjuder ekonomi-, natur- och samhällsvetenskapsprogrammen samt vård- och omsorgsprogrammet.

NIU
På Kunskapsgymnasiet Globen samarbetar vi med Djurgården IF. Det innebär att du kan läsa den nationella idrottsutbildningen (NIU) med inriktning hockey. En stor fördel är att DIF har sina träningar ett stenkast bort, vilket gör både träningen och studierna effektiva. Din programfördjupning och dina individuella val blir kurserna träningslära 1 och 2 samt specialidrott 1 och 2.

Gemenskap och utveckling
Kulturen hos oss präglas av kamratskap, respekt och förståelse för allas olikheter. Här kan du vara dig själv och samtidigt ingå i en gemenskap. Vårt sätt att arbeta i olika gruppkonstellationer bygger nära relationer mellan våra elever och elev och lärare.

Det pågår ständigt olika aktiviteter på skolan. Vårt Mattecentrum är till exempel mycket välbesökt och på samtliga program genomför vi studiekvällar, gästföreläsningar och studiebesök.

Kontakta Kunskapsgymnasiet Globen

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Kunskapsgymnasiet Globen. Kunskapsgymnasiet Globen hör av sig inom kort!

• niu
  • NA