Kunskapscompaniet Gymnasium

Kunskapscompaniets gymnasieskola är en skola med stor gemenskap och hög trivsel. Här pluggar du till ett yrke och de flesta går ut i jobb direkt efter studenten medan andra väljer att läsa vidare på exempelvis yrkeshögskolan. Våra elever trivs och skolan ligger vackert beläget i gamla industrilokaler, precis vid Eskilstunaån.

För att du ska lära dig så mycket som möjligt och nå bästa möjliga resultat satsar vi alltid på lärarledd undervisning, tydliga instruktioner och ger hela tiden feedback om hur det går, vad du behöver göra mer av och hur vi kan stötta dig på olika sätt. Tillsammans ser vi till att Kunskapscompaniet är en trygg och trivsam skola där du kan utvecklas både som person och kunskapsmässigt.

Vi erbjuder tre olika yrkesprogram:
- Bygg- och anläggningsprogrammet
- Fordons- och transportprogrammet
- Vård- och omsorgsprogrammet.

Alla tre programmen ger riktigt bra förutsättningar för att få jobb direkt efter studenten.

Kontakta Kunskapscompaniet Gymnasium

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Kunskapscompaniet Gymnasium. Kunskapscompaniet Gymnasium hör av sig inom kort!

• BA
  • FT