Vi ses 8 - 10 oktober på Gymnasiedagarna på Svenska mässan i Göteborg!

Krokslättsgymnasiet

Vill du läsa på en mindre gymnasieskola med stor gemenskap? Då tror vi att du kommer att trivas här.

Du kan välja mellan sex olika yrkesprogram och samtliga leder till till både en yrkesexamen samt till högskolebehörighet!

På Krokslättsgymnasiet hittar du engagerade lärare, bra studiemiljö och ett centralt läge med närhet till det mesta. Här studerar du i charmiga, ljusa och luftiga lokaler som är väldigt uppskattade av både vår personal och våra elever och bara 4 minuter från Mölndal Innerstad.

Du som läser hos oss kommer varje dag till en liten skola där personalen kan ditt namn och känner dig. Du får mycket tid tillsammans med din lärare och den hjälp och handledning som du behöver. Vi lär dig smarta studieknep så att du får ut så mycket som möjligt av din utbildning, du får träffa din mentor varje vecka och vi ger lärarledd extra studietid - allt för att du ska få en stabil grund och känna att du hänger med.

Efter din utbildning kommer du att vara attraktiv på arbetsmarknaden direkt. Våra utbildningar är moderna, håller en hög kvalitet och utformas i nära samarbete med näringslivet, sedan mer än 30 år tillbaka!

Varmt välkommen till oss på Krokslätt!

Kontakta Krokslättsgymnasiet

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Krokslättsgymnasiet. Krokslättsgymnasiet hör av sig inom kort!

• FS
  • RL