Vi ses 8 - 10 oktober på Gymnasiedagarna på Svenska mässan i Göteborg!

Klara Teoretiska Gymnasium Göteborg Vallgatan

Välkommen till Klara Teoretiska Gymnasium Göteborg Vallgatan!

Vår skola, som är belägen centralt i Göteborg, är ett litet gymnasium med stort hjärta. På Klara Teoretiska Gymnasium Göteborg Vallgatan förenas ambition med nyfikenhet och samhällsengagemang. Hos oss får du verktygen för att ta dig an vidare studier.

Goda förutsättningar för vidare studier
Vi lägger stor vikt på att du ska lyckas under din studietid. Målet är att du efter gymnasiet ska vara väl förberedd inför vidare studier på högskola och universitet. Våra lärare samarbetar med dig för att du ska nå din fulla potential. Vi tror att vägen till kunskap är omtanke, glädje och gemenskap.

FN:s Globala mål genomsyrar skolan
Vi vill att du ska ut i världen och göra skillnad när du avslutat din utbildning. Därför är vi måna om att leverera undervisning ur ett globalt perspektiv. Vi på KLARA Vallgatan är måna om att du praktiskt ska applicera dina kunskaper. Därför anordnar skolan årligen FN-rollspel, projektet Future Minds och UF företag med fokus på hållbart företagande.

Elevklubbar
På KLARA Vallgatan har du möjlighet att engagera dig i något som du brinner för. I elevklubbarna får du ett utbyte av socialt engagemang samtidigt som tiden under och efter skolan blir ännu roligare.

Inspireras

Reportage & Nyheter

Kontakta Klara Teoretiska Gymnasium Göteborg Vallgatan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Klara Teoretiska Gymnasium Göteborg Vallgatan. Klara Teoretiska Gymnasium Göteborg Vallgatan hör av sig inom kort!