Johannes Hedberggymnasiet

Johannes Hedberggymnasiet är Helsingborgs äldsta fristående gymnasium. Här är det roligare att lära och lättare att lyckas. Att vara elev på hos oss är att våga utsätta sig för kunskap som förändrar, att våga vilja och att våga agera.

Fördelarna med att vara elev på Johannes Hedberggymnasiet är många:

• Du får utrymme att träna, tänka och tycka tillsammans med andra.
  • Du ingår i en icke-vinstdrivande stiftelse.
  • Små klasser som resulterar i en mycket god studiero

Detta är grunden till att lyckas med sina mål, och inte minst ha roligt på vägen!

Naturvetenskaps- och samhällsvetenskapsprogrammet
Vi erbjuder naturvetenskaps- och samhällsvetenskapsprogrammet med samtliga inriktningar.

Koppling till universitetet
Johannes Hedberggymnasiet är en del av Folkuniversitetet och med sin universitetskoppling får du här en gedigen studieförberedande utbildning inom samhällsvetenskap eller naturvetenskap.

Här får du vara den du är
Varje dag kommer du möta andra människor – både lärare och elever – som brinner för att hela tiden få lära sig mer. Skolan har små klasser om ca 25 elever, vilket gör att alla blir sedda.

Fysisk aktivitet – Hälsobanken
Hälsobanken är en prisbelönt satsning som ger dig som elev möjligheten att kunna aktivera dig fysiskt regelbundet.

Nya fräscha lokaler med centralt läge
Vi håller till i nya fräscha lokaler med ingång från hörnet Gasverksgatan / Södergatan. Gångavstånd till Knutpunkten med cirka 5 minuters promenad.

Kom och prova på
Om du är intresserad av Johannes Hedberggymnasiet kan du kontakta oss om att få gå på en prova på dag – du får då en egen elevguide som är med dig under en dag.

Kontakta Johannes Hedberggymnasiet

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Johannes Hedberggymnasiet. Johannes Hedberggymnasiet hör av sig inom kort!

• NA