Jämtlands Gymnasium Bräcke

Jämtlands Gymnasium är den kommunala gymnasieskolan i fyra av åtta kommuner i Jämtlands län. Vi finns på orter som Östersund, Bispgården, Ås, Bräcke, Åre och Alsen. Det innebär att vi kan erbjuda dig en stor variation av utbildningar där det passar dig bäst.

Bräcke – här finns landets bästa körgårdar för anläggningsfordon. Den nyrenoverade skolbyggnaden ligger i ett plan med biblioteket som ett nav i huset. Atmosfären är avspänd, kanske tack vare att här finns både gymnasister och vuxenstuderande.

Med sikte på framtiden
Vi anpassar program och kurser efter både arbetsmarknadens och våra elevers önskemål och behov. Med vår långa erfarenhet av utbildningar har vi ett stort kontaktnät inom näringslivet och gentemot högskolor, universitet och yrkesskolor.

Jobb direkt efter gymnasiet
På många av våra utbildningar har du goda möjligheter att få arbete direkt efter gymnasiet. Flera branscher söker ständigt duktig arbetskraft och för dig som gillar praktiskt arbete har vi utbildningar inom exempelvis bygg, fordon, el, energi, industri, vård och omsorg.

Karriärmöjligheter
På Jämtlands Gymnasium kan du skaffa dig kunskaper som sedan tar dig vidare in i fortsatta studier och en framtida karriär. Du kan välja allt från ekonomi, juridik och teknik till ett stort antal språk. Du har alltid möjlighet att komplettera till högskolebehörighet på våra yrkesprogram. Vill du läsa med internationell inriktning ska du titta närmare på Natur- eller Samhällsvetenskapsprogrammet.

Äventyr på jobbet
Vår härliga natur lockar besökare från hela världen. Då är det inte helt fel att välja en utbildning hos oss inom värdskap och service. Vi erbjuder också utbildningar för dig som vill arbeta som maskinförare, inom styling och kroppsvård eller som frisör.

När du vill veta mer
Du är välkommen att besöka oss! Håll utkik efter våra programdagar under hösten, där du får komma och titta närmare på våra program och bekanta dig med utbildningsmiljöerna, lärare och elever. Läs mer på vår webbsida.

Se våra programfilmer!

Kontakta Jämtlands Gymnasium Bräcke

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Jämtlands Gymnasium Bräcke. Jämtlands Gymnasium Bräcke hör av sig inom kort!

• BA
  • IMA