Jämtlands Gymnasium Åre

Vill du studera på en attraktiv och konkurrenskraftig gymnasieskola och kombinera dina gymnasiestudier med skidåkning och friluftsliv i fjällmiljö?

Snöfordon – rikrekrytering
Fordons- och transportprogrammet riksrekryterande inriktning Snöfordon får du lära dig systematisk felsökning på och avancerad service och reparation av pistmaskiner, liftsystem, och snöskotrar samt pistning av backar och spårskötsel. Utbildningen leder till B-körkort, förarbevis för snöskoter, pistmaskin och terrängfordon samt certifiering att utföra heta arbeten.

Hotell- och turismprogrammet samt Restaurang- och livsmedelsprogrammet får du lära dig ta hand om gäster på ett hotellets avdelningar; kök, restaurang, hotell, reception och konferens. Du får dessutom vara med i arrangemangen runt stora tävlingar, t ex. alpina worldcup.

Under praktikperioderna finns goda möjligheter till utlandspraktik.

Gällande Teknikprogrammet så läser du första året vid Åre eller Wargentin, därefter väljs inriktning som läses vid Wargentin.

Skidgymnasium – riksrekrytering
Vi har utbildningar för dig som vill kombinera dina studier med elitsatsning mot en karriär som tävlingsåkare. Du kan välja mellan fyra olika discipliner: alpint, freestyle, längd och skicross. Hos oss kombinerar du elitidrott och studier på bästa tänkbara sätt med individuellt anpassade studieplaner. Vi har stor tradition att ta hand om blivande världsstjärnor och många juniorlandslagsåkare finns hos oss.

Är du intresserad av skidåkning men inte i första hand som tävling så erbjuds samtliga elever på Jämtlands Gymnasium Åre skidåkning på individuella valet två gånger i veckan.

Du kommer att få vänner från hela Sverige, vistas i en underbar miljö och lära dig massor!

Gör ett bra val – välj att gå på Jämtlands Gymnasium Åre!

Se våra programfilmer!

Kontakta Jämtlands Gymnasium Åre

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Jämtlands Gymnasium Åre. Jämtlands Gymnasium Åre hör av sig inom kort!

• rig
  • HT