NTI Gymnasiet Uppsala

Vår skola är perfekt för dig som älskar teknik i alla former och som vill utmanas och utvecklas!

Vi har funnits i Uppsala sedan 2002 och arbetar hela tiden för att ligga i teknikens framkant oavsett vilket program du än väljer. Här möter du lärare med hög kompetens och erfarenhet och våra rymliga lokaler uppfyller alla pedagogiska behov. Vi har makerspace, anpassade labbmiljöer och studios för samtliga av skolans program. Etablerade samarbeten med universitet och näringsliv ger dig dessutom en inblick i livet efter studentexamen.

NTI Gymnasiet Uppsala är en skola där du känner dig välkommen och sedd. Och där alla får vara med och utvecklas! Höstterminen 2020 flyttade vi till nyrenoverade lokaler på Campus Polacksbacken i Uppsala. Förutom moderna, större lokaler är vi också glada över att bli grannar med Uppsala Universitet, en av våra samarbetspartners.

• LÄRARNA
    Behöriga och erfarna lärare med hög digital och akademisk kompetens – särskilt inom programmering, hårdvara och mjukvara.

• VÅRA LOKALER
    Moderna lokaler på Campus Polacksbacken, granne med universitetets tekniska utbildningar. Våra klassrum har hög standard och på skolan finns kafé och bibliotek med bra studieplatser.

• GEMENSKAP
    På vår skola studerar du med andra elever som delar ditt intresse för teknik och din ambition att lyckas. Genom god studiemiljö och många gemensamma aktiviteter får du möjlighet att nå höga resultat.

• NTI GYMNASIEINGENJÖR
    Vi erbjuder även en ytterligare väg att gå för dig som läst teknikprogrammet – nämligen vår ettåriga påbyggnadsutbildning inom mjukvarudesign, som leder till en gymnasieingenjörsexamen.

Läs mer om oss på vår hemsida!

Om NTI Gymnasiet
NTI Gymnasiet är Sveriges ledande gymnasieskola inom tech, science och IT. På våra 25 skolor runt om i landet gör våra elever sig redo för en digital värld i snabb förändring. I höst är kanske du en av oss.

Oavsett om du väljer att plugga vidare eller börja arbeta direkt efter examen kommer du att ha nytta av din aktuella kunskap och erfarenhet från att använda den allra senaste tekniken. Du kommer att vara vaken och observant på ny forskning och heta trender. Forma din egen framtid idag, var med och utveckla samhället imorgon.

Inspireras

Reportage & Nyheter

Kontakta NTI Gymnasiet Uppsala

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till NTI Gymnasiet Uppsala. NTI Gymnasiet Uppsala hör av sig inom kort!

• TE
  • ES