Kunskapsgymnasiet Liljeholmen

Kunskapsgymnasiet Liljeholmen – Mer än kunskap
På Kunskapsgymnasiet Liljeholmen sätter vi kunskap och utveckling i fokus. Med gedigna ämneskunskaper samt studiecoachning individuellt och i grupp blir du väl förberedd för vidare studier.

Fyra högskoleförberedande program
På Kunskapsgymnasiet Liljeholmen erbjuds natur- och samhällsvetenskap-, samt ekonomiprogrammet.

Gemenskap och utveckling
Vårt sätt att arbeta bygger nära relationer mellan våra elever och lärare och vår skolkultur präglas av kamratskap och respekt för varandras olikheter. Här kan du vara dig själv och samtidigt ingå i en gemenskap. Det händer alltid spännande saker på skolan. Vi bjuder in politiker, författare och aktuella personer till debatt och föreläsningar. Vi deltar årligen i FN-rollspelet Model UN både på skolan och utomlands. Vill du besöka oss så finns vi på några minuters promenad från Liljeholmstorget.

Kontakta Kunskapsgymnasiet Liljeholmen

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Kunskapsgymnasiet Liljeholmen. Kunskapsgymnasiet Liljeholmen hör av sig inom kort!

• NA