Flygteknik Technical Training

Hos oss på Flygteknik Technical Training i Nyköping kan du läsa till flygmekaniker och flygtekniker. Vi finns vid Skavsta flygplats, ca 7 km från Nyköping. Våra utbildningar har riksintag och undervisningen sker i fina lokaler. Merparten av din utbildning genomför du i skolans båda hangarer, verkstadsutrymmen och lackeringsverkstad.

Flyg rakt in i yrkeslivet
Under utbildningen till flygtekniker arbetar du med allt från Cessna och Piper-plan till ett flygfärdigt SAAB 2000, fullt utrustat med all modern teknik. En resa som kan fortsätta långt ut i världen, eftersom du även får möjlighet att ta de certifikat som krävs för att arbeta utanför Sveriges gränser. Välkommen till Flygteknik Technical Training, Stockholm Skavsta Airport.

Flygteknik Technical Training är en liten skola med ca 120 elever, varav drygt 80 studerar på gymnasienivå. Programmet är riksrekryterande.

Kvalitetssäkrad skola
Våra flygmekaniker- och flygteknikerutbildningar är godkända av Skolverket och YH-myndigheten, vi är en godkänd Del 147-skola enligt EU förordning 1321/2014. Det betyder att du har möjlighet att få ett internationellt intyg (Certificate of Recognition) efter utbildningen, vilket utgör grunden till ett A1/B1-certifikat, som är giltigt i ett 30-tal europeiska länder.

Behörig att söka
Du är behörig att söka till Flygteknik Technical Training i Nyköping oavsett var du bor. Efter gymnasieutbildningen är du behörig att söka vidare till vår Yrkeshögskoleutbildning. Vi erbjuder även kurser som gör dig behörig att söka till högskolan efter gymnasiet.

Varför Flygteknik Technical Training?
Vi erbjuder en av landets mest avancerade tekniska gymnasieutbildningar. Du får en spännande och händelserik studietid på Skavsta flygplatsområde som leder till goda möjligheter till ett kvalificerat jobb direkt efter utbildningen.

Kontakta Flygteknik Technical Training

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Flygteknik Technical Training. Flygteknik Technical Training hör av sig inom kort!

• FX