Drottning Blankas Gymnasieskola Stockholm Södra

Välkommen till Drottning Blankas Gymnasieskola Stockholm Södra - bättre resultat genom personligt engagemang

Vi öppnade portarna till Drottning Blankas Gymnasieskola Stockholm Södra hösten 2013 och erbjuder dig utbildningar som ger stora möjligheter inför framtiden. Vi håller till i trivsamma, ljusa lokaler på Fyrvaktarkroken 13 i Enskededalen. I vår egna matsal tillagas maten på plats av våra kockar. Vi har även stora gemensamma ytor med plats för gym, bibliotek och café.

Hos oss får du mycket tid med dina lärare, blir mer sedd och alla uppmuntras till att sträva mot sina egna mål, samt får en personlig utbildning där du själv kan påverka mycket. Vi har engagerade lärare och mentorer som från första dagen handleder dig i dina studier för att du ska lyckas. Vi deltar aktivt i vårt närsamhälle med studiebesök och praktik som ett naturligt inslag i utbildningen.

Vi vill inspirera dig till att engagera dig i din omvärld och ha höga ambitioner för vad du kan lyckas med genom att ge dig en god inblick i yrkeslivet inom din bransch och en hög kvalitét på din utbildning.

Du kan läsa mer om oss på vår hemsida.

Välkommen till Drottning Blanka Stockholm Södra!

Kontakta Drottning Blankas Gymnasieskola Stockholm Södra

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Drottning Blankas Gymnasieskola Stockholm Södra. Drottning Blankas Gymnasieskola Stockholm Södra hör av sig inom kort!

• EK
  • BF