Drottning Blankas Gymnasieskola Borås

Välkommen till Drottning Blankas Gymnasieskola i Borås - skolan med personligt, lokalt och globalt engagemang.

Mitt på gågatan hittar du oss. I ljusa lokaler erbjuder vi dig en spännande och utvecklande gymnasietid med både yrkesutbildningar och högskoleförberedande program. Skolan är liten och personlig, vilket gör att alla lär känna varandra, en skön och positiv stämning råder på skolan och möjligheten till inflytande är stor.

Duktiga och engagerade lärare i samarbete med näringslivet ger dig en hög kvalitet på din utbildning och en bred bas att stå på inför ditt kommande yrkesliv eller fortsatta studier. Genom olika samarbeten och projekt uppmuntrar vi även till att våga se vidare studievägar eller yrkesliv både inom Sverige och internationellt. Här ges du förtroende, utmaningar och träning i ansvar – allt för att skapa en plattform för din individuella utveckling.

Läs mer på vår hemsida

Välkommen till oss!

Kontakta Drottning Blankas Gymnasieskola Borås

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Drottning Blankas Gymnasieskola Borås. Drottning Blankas Gymnasieskola Borås hör av sig inom kort!

• HV
  • VO