Drottning Blankas Gymnasieskola Örebro

Välkommen till Drottning Blankas Gymnasieskola Örebro

Drottning Blankas Gymnasieskola i Örebro är en stabil skola med fokus på kvalitet, utveckling och att undervisningen ska engagera dig som elev. Hos oss bryr sig personalen om hur du har det och hur det går för dig.

Vi erbjuder både högskoleförberedande program och yrkesprogram. För dig som väljer ett av våra yrkesprogram finns ett brett utbud bland de individuella valen, både för dig som vill ha en grundläggande högskolebehörighet och för dig som vill fördjupa dig i yrkeskurserna. En trygghet som öppnar upp för framtiden.

För oss är det viktigt med en bra gemenskap på skolan. Därför ser vi till att alla lärare är tillgängliga för frågor, och att dörren till kontoren och lärarrummet ofta ska stå öppen. Här känner alla varandra och tycker om att umgås, även utanför lektionstid.

På DBGY Örebro erbjuder vi tid utanför schemat där alla elever får individuellt stöd för att nå just sina mål. Alla elever har en egen mentor som är en central del i varje elevs utveckling mot att nå sina examensmål. Vi har ett väl fungerande elevhälsoteam, där alla elever ges stöd.

Du är alltid välkommen att följa en elev för en dag på skolan. Kontakta vår rektor så bokar vi in en tid som passar.

Läs mer på vår hemsida!

Välkommen till oss på Drottning Blankas Gymnasieskola!

Kontakta Drottning Blankas Gymnasieskola Örebro

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Drottning Blankas Gymnasieskola Örebro. Drottning Blankas Gymnasieskola Örebro hör av sig inom kort!

• HV
  • FS