Välkommen till skolans monter på Gymnasiemässan Nordväst (i Solnahallen) den 9 november kl. 10-15!

Drottning Blankas Gymnasieskola Jakobsberg

Didaktus Jakobsberg + Drottning Blanka = Drottning Blankas Gymnasieskola Jakobsberg

Didaktus Jakobsberg har nu blivit en del av Drottning Blankas Gymnasieskolors nätverk om totalt 27 skolor. Gymnasiet i Jakobsberg kommer bli ett välkommet tillskott till en stark skolgrupp som de senaste åren ökat i popularitet bland Stockholms ungdomar. Vi kommer att förena Didaktus Jakobsbergs tidigare goda arbete med DBGYs värderingar och mål.

Duktiga och engagerade lärare i samarbete med näringslivet, ger dig en hög kvalitet på din utbildning och en bred bas att stå på inför ditt kommande yrkesliv eller fortsatta studier. Genom olika samarbeten och projekt uppmuntrar vi även till att våga se vidare studievägar eller yrkesliv både inom Sverige och internationellt. Här ges du förtroende, utmaningar och träning i ansvar, allt för att skapa en plattform för din individuella utveckling.

Vår gymnasieskola är en av omkring 30 Drottning Blanka-skolor som finns runt om i Sverige. Alla våra skolor ligger centralt och är personliga med god sammanhållning, skön stämning och engagerad personal.

Under hösten har vi, utöver öppet hus, besöksdagar där du får möjlighet att prova på att vara elev för en dag. Det sker löpande efter överenskommelse. Kontakta vår studie- och yrkesvägledare för att boka in ett besök! Vi har även ett öppet hus i omvalsperioden.

Välkommen till oss på Drottning Blankas Gymnasieskola!

Kontakta Drottning Blankas Gymnasieskola Jakobsberg

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Drottning Blankas Gymnasieskola Jakobsberg. Drottning Blankas Gymnasieskola Jakobsberg hör av sig inom kort!

• FS
  • BF