Vi ses på Malmömässan på Mässgatan 6 den 7- 9 november!

Designgymnasiet Malmö

Har du designdrömmar? Välkommen till Designgymnasiet Malmö

Designgymnasiet är en av Sveriges absolut bästa designskolor på gymnasienivå. Nyfikenhet, kreativitet och ett stort intresse för design förenar elever och lärare då vi utbildar framtidens designers.

Vår skola
Designgymnasiet Malmö finns på Bergsgatan 20. Våra lokaler är ljusa och fräscha – det är så vi vill ha det för att kunna skapa en kreativ miljö tillsammans med våra elever. Om du vill se bilder och filmklipp på våra lokaler så kan du kolla in vår Instagram.

Vi har under lång tid jobbat upp samarbeten i branschen och drar till oss lärare med bred och djup erfarenhet inom design. Det skapar en unik miljö för dig att få utvecklas och testa dina vingar inom olika former av skapande.

Våra program
Hos oss kan du gå de högskoleförberedande programmen estet eller teknik. Design går som en röd tråd genom alla våra inriktningar och de högskoleförberedande programmen förbereder dig för vidare studier mot alla möjliga branscher.

Hos oss får du arbeta med hela processen, oavsett om det gäller mode, inredning eller produktdesign. Du lär dig att analysera och planera, ta fram skisser och prototyper, producera och slutligen marknadsföra din produkt. Våra erfarna lärare utmanar din kreativitet samtidigt som vi förbereder dig inför yrkeslivet eller fortsatta studier på universitet och högskola. Välkommen att bli en av oss!

Läs mer på Designgymnasiet Malmös hemsida

Inspireras

Reportage & Nyheter

Kontakta Designgymnasiet Malmö

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Designgymnasiet Malmö. Designgymnasiet Malmö hör av sig inom kort!

• TE
  • ES