Designgymnasiet Kungsholmen

Välkommen till Designgymnasiet Kungsholmen!

Designgymnasiet Kungsholmen är en personlig skola i  Stadshagen på Kungsholmen. Design går som en röd tråd genom alla våra utbildningar, oavsett om du väljer estet-, teknik- eller försäljnings- och serviceprogrammet. Välj mellan inriktningar som arkitektur, grafisk design, inredningsdesign, produktdesign och utställningsdesign. Hos oss hittar du en kreativ och stimulerande stämning, kunniga lärare och en miljö där vi bryr oss om varandra. Välkommen att bli en av oss!

Designgymnasiet Kungsholmen är en av Sveriges bästa designskolor på gymnasienivå. Nyfikenhet, kreativitet och ett stort intresse för design förenar elever och lärare då vi utbildar framtidens designers och produktutvecklare.

En härlig atmosfär med engagerade lärare
Skolan ligger i moderna, mysiga lokaler i Stadshagen på Kungsholmen, en stadsdel som växer och utvecklas i snabb takt. Lärarna på Designgymnasiet har stor erfarenhet från branscherna de undervisar i. De fungerar också som mentorer genom hela din utbildning och kan dela med sig av både råd och kontakter, oavsett om du vill börja arbeta eller studera vidare efter gymnasiet.

Efter Designgymnasiet
Både Estetiska programmet och Teknikprogrammet är högskoleförberedande program och ger dig behörighet att läsa vidare på högskola och universitet. Handelsprogrammet är ett yrkesförberedande program som förbereder dig för att börja jobba direkt efter studenten, det ger dig också grundläggande högskolebehörighet och möjlighet att studera vidare. Vår studie- och yrkesvägledare hjälper dig att välja kurser så de passar dina framtida planer.

Designgymnasiet Kungsholmen erbjuder designutbildningarna Arkitektur och design, Grafisk design, Inredningsdesign, Produktdesign samt Utställningsdesign inom de tre gymnasieprogrammen Teknikprogrammet, Försäljnings- och serviceprogrammet och Estetiska programmet. Om du har ett brinnande intresse för design och är nyfiken på att lära dig mer så har vi förmodligen ett program som passar dig.

Inspireras

Reportage & Nyheter

Kontakta Designgymnasiet Kungsholmen

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Designgymnasiet Kungsholmen. Designgymnasiet Kungsholmen hör av sig inom kort!

• TE
  • ES