Välkommen till skolans monter på Gymnasiemässan Nordväst (i Solnahallen) den 9 november kl. 10-15!

Birger Jarls Gymnasium

Vi förser dig med en bred och högskoleförberedande utbildning i en trygg miljö, med en kultur präglad av engagemang och gemenskap. Våra erfarna lärare strävar efter att ge dig de bästa förutsättningarna för att nå dina mål genom kreativt tänkande, samarbete och studieplanering. Under dina tre år hos oss får du möjligheten att växa både på ett personligt och ett akademiskt plan. Allt för att ge dig en stark och stabil grund inför framtiden.

Våra program
Samhälle - SASAM
Beteende - SABET
Medier & Beteende - SAMED
Ekonomi - EKEKO
Juridik - EKJUR

Kompetenta lärare
Våra engagerade lärare strävar efter att stödja din maximala utveckling och trygghet under din tid hos oss.

Studiero och trygghet
En trygg och stödjande miljö är en förutsättning för att du ska kunna samla in ny och spännande kunskap.

Redo för högskolan
Vårt mål är att förbereda elever inför högre studier genom självständigt arbete för en stabil studiegrund.

Två skolenheter
BJG Norra - Est. 2018
BJG City - Start HT24

Inspireras

Reportage & Nyheter

Kontakta Birger Jarls Gymnasium

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Birger Jarls Gymnasium. Birger Jarls Gymnasium hör av sig inom kort!