NTI Gymnasiet Karlstad

Undervisning för framtiden
NTI Gymnasiet Karlstad är alternativet för dig som söker en IT-profilerad gymnasieutbildning. Men vi är mer än bara ett gymnasieval – vår undervisning är framtiden! Aldrig tidigare har efterfrågan på kunskap inom IT varit så stor och vårt pedagogiska arbetssätt matchar de krav och förväntningar på kompetens som högskola och näringsliv ställer. Vi bedriver dessutom ett målinriktat elevhälsoarbete. Vi fångar upp elever på ett tidigt stadium och arbetar med extra anpassningar för att alla ska få förutsättningar att klara målen. Allt detta 750 meter från centralstationen.

• VÅR VISION
    Vår vision är att vara det ledande gymnasiet i Värmland inom tech, science, webb och IT. Hos oss är ny teknik öppen och tillgänglig för alla elever.

• VÅRA LOKALER
    Vi har helt nya lokaler som är uppdaterade för att matcha vår vision om att bli den ledande gymnasieskolan inom TECH. Hos oss finns ett makerspace, esportsal och VR-studio som ständigt utvecklas.

• GEMENSKAP
    I kombination med att vår skola växer och vår satsning på den tekniska utvecklingen har vi valt att lägga stort fokus på att behålla vår familjära atmosfär.

Läs mer om oss på vår hemsida!

Om NTI Gymnasiet
NTI Gymnasiet vill vara Sveriges ledande gymnasieskola inom tech, science och IT. På våra 25 skolor runt om i landet gör våra elever sig redo för en digital värld i snabb förändring. I höst är kanske du en av oss.

Oavsett om du väljer att plugga vidare eller börja arbeta direkt efter examen kommer du att ha nytta av din aktuella kunskap och erfarenhet från att använda den allra senaste tekniken. Du kommer att vara vaken och observant på ny forskning och heta trender. Forma din egen framtid idag, var med och utveckla samhället imorgon.

Inspireras

Reportage & Nyheter

Kontakta NTI Gymnasiet Karlstad

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till NTI Gymnasiet Karlstad. NTI Gymnasiet Karlstad hör av sig inom kort!

• TE
  • ES