Drottning Blankas Gymnasieskola Uppsala

Välkommen till Drottning Blankas Gymnasieskola Uppsala - skolan med personligt engagemang för bättre resultat

På Drottning Blankas Gymnasieskola i Uppsala arbetar vi hårt för att alla våra elever ska nå sin fulla potential. Hos oss är det viktigt att du känner delaktighet och får vara med och påverka skolans utveckling. Vi jobbar tillsammans för att du ska uppleva att din utbildning är meningsfull.

Det här är en skola där du som elev ställs i centrum. Vi har samlat kunniga och erfarna lärare inom varje program som säkerställer en hög nivå på utbildningarna. Här får du en verklighetsförankrad utbildning i nära samarbete med yrkeslivet, som ger dig en bra grund för framtiden. För oss är det viktigt med glädje i skolan, både vad gäller utbildningarna och skolmiljön. Det är lättare att lära sig om man har kul och därför är det viktigt med en stimulerande miljö som bidrar till ökad inspiration och motivation.

Skolan har ett attraktivt läge, i centrala Uppsala, med goda kommunikationsmöjligheter och en härlig utsikt över Resecentrum.

Läs mer på vår hemsida

Välkommen till oss!

Kontakta Drottning Blankas Gymnasieskola Uppsala

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Drottning Blankas Gymnasieskola Uppsala . Drottning Blankas Gymnasieskola Uppsala hör av sig inom kort!

• ES
  • HV