Grillska Gymnasiet i Uppsala

Vi erbjuder en trygg miljö för lärande i en skola med vänskaplig stämning. Här får du utgå från dina förutsättningar och vara med och påverka din utbildning och din framtid. Välj utbildning utifrån intresseområdena ledarskap, IT, teknik eller frisör. Skolan ligger i vackra Ekeby bruk, strax utanför centrala Uppsala.

På Grillska-skolorna arbetar vi efter en pedagogisk modell med fokus på lärande och kunskapsutveckling. Utbildningarna utmärks av samhällsengagemang, entreprenörskap och hälsa, och har en tydlig verklighetsanknytning, oavsett vilket program du väljer. Vi satsar på en elevhälsa som finns här för dig och stöttar när du behöver.

Vi vill vara den bästa skolan för dig som väljer oss. Här finns en levande värdegrund som utgår från allas lika värde. Medmänsklighet och tolerans är grundläggande för oss – alla ska få möjlighet att växa. Därför sätter vi stort värde på det personliga mötet. Vi vill att du ska lyckas och genom höga förväntningar både på dig och på oss själva ger vi dig de bästa förutsättningarna. Målet är att du ska ta studenten med goda kunskaper, en positiv självbild, ett samhällsengagemang och en vilja att bidra till ett bättre samhälle för alla.

Varför Grillska?

• Undervisning i sammanhållna längre lektioner ger arbetsro och varierade arbetssätt.
  • Värdeskapande lärande skapar mening och motivation att lära och ger ökade kunskaper och djupare förståelse.
  • Fokus på hälsa – för studie-motivation, hållbara levnadsvanor och balans i livet.
  • Utbildning i personlig utveckling för stärkt självledarskap och ökade chanser att nå dina mål.
  • Lär dig påverka samhället genom bland annat Ung Företagsamhet, förberedande volontärutbildning, omvärldssamtal och projekt.
  • Aktivt arbete med närvarofrämjande åtgärder.
  • En skola med kvalitet – prickfria granskningar av Skolinspektionen.
  • Idrottslektioner i anpassade lokaler i stan, eget gym på skolan.
  • Aktiv elevkår och medverkan i Grillskas Inflytandegrupp.

En friskola utan vinstutdelning
Grillska gymnasiet är en friskola som bärs av idén att utbildning gör skillnad. Utbildning förebygger utanförskap och stärker din tro på dig själv och din egen förmåga. Skolan drivs av Stadsmissionens Skolstiftelse – en av Sveriges största idéburna skolaktörer, och vår stiftelsegrundare Stockholms Stadsmission har bedrivit skola sedan 1857. Då vi drivs i stiftelseform sker ingen vinstutdelning, utan skolpengen investeras i våra skolor. Vi drivs av vår vision om en skola för ett mänskligare samhälle, där elever får kunskap och kraft att göra skillnad – skillnad för sig själva, för andra och för vårt samhälle.

Kontakta Grillska Gymnasiet i Uppsala

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Grillska Gymnasiet i Uppsala. Grillska Gymnasiet i Uppsala hör av sig inom kort!

• TE
  • ES