NTI Gymnasiet Lund

På NTI Gymnasiet i Lund får du goda förutsättningar för att lyckas i dina studier. Här erbjuds en kvalitativ utbildning med mycket kompetenta lärare och i nära samarbete med regionens näringsliv – till exempel med Microsoft i Staffanstorp. På vår skola tänker vi att utbildning är viktigt och vi tror att du också tycker det.

Utbildningen tar fasta i behovet av djupa allmänna ämneskunskaper som kombineras med lika djupa kunskaper inom teknik och IT. Vi är övertygade om att du växer som elev och människa om vi tillsammans gör dig förberedd på livet på högskola eller yrkeslivet. Hos oss finns dessutom en unikt bred kompetens inom programmering. Du har även möjlighet att göra utlandspraktik i andra europeiska länder.

• LÄGET
    NTI Gymnasiet ligger i vackra S:t Larsparken, nära systerskolan NTI Vetenskapsgymnasiet. Tillsammans skapar vi en ambitiös och trygg studiemiljö.

• LÄRARNA
    Vi har en unik programmeringskompetens i vår personalgrupp, med yrkeslärare som samarbetar nära näringslivet. På det sättet håller sig dina kunskaper alltid aktuella och uppdaterade!

• MÖJLIGHETERNA
    Vi har ett unikt samarbete med Microsoft och Cisco som innebär möjlighet till certifiering inom viktig branschteknik för våra IT-elever.

• NTI GYMNASIEINGENJÖR
    Vi erbjuder även en ytterligare väg att gå för dig som läst teknikprogrammet – nämligen vår ettåriga påbyggnadsutbildning inom mjukvarudesign som leder till en gymnasieingenjörsexamen.

Läs mer om oss på vår hemsida!

Om NTI Gymnasiet
NTI Gymnasiet är Sveriges ledande gymnasieskola inom tech, science och IT. På våra 25 skolor runt om i landet gör våra elever sig redo för en digital värld i snabb förändring. I höst är kanske du en av oss.

Oavsett om du väljer att plugga vidare eller börja arbeta direkt efter examen kommer du att ha nytta av din aktuella kunskap och erfarenhet från att använda den allra senaste tekniken. Du kommer att vara vaken och observant på ny forskning och heta trender. Forma din egen framtid idag, var med och utveckla samhället imorgon.

Inspireras

Reportage & Nyheter

Kontakta NTI Gymnasiet Lund

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till NTI Gymnasiet Lund. NTI Gymnasiet Lund hör av sig inom kort!

• TE
  • EE