Leksands gymnasium

På Leksands gymnasium möter du många skickliga lärare som ger dig spännande utmaningar och är ett stort stöd. Skolan har en öppen och trivsam miljö med ett nyrenoverat bibliotek och cafeteria. Du har stor möjlighet att påverka din utbildning och vardag på skolan. Hos oss finns även anpassad gymnasieskola.

Leksands gymnasium ligger i anslutning till Leksands idrottsområde Lugnet med både simhall, ishallar, baseboll- och softbollplaner samt ett stort antal andra idrottsanläggningar.

Vi har nationellt godkända idrottsutbildningar, NIU ishockey (Leksands IF), baseboll och softboll (Baseboll/Softbollakademin). Vi har också LIU, lokal idrottsutbildning. På skoltid har vi E-sport, ishockey och innebandy. Är du aktiv inom en annan idrott kan du tillgodoräkna dig kvällsträningar som planeras tillsammans med din idrottsförening.

Du får många kontakter med arbetslivet under din studietid och vi är övertygade om att du blir väl förberedd inför framtidens arbetsmarknad och fortsatta studier. Våra APL-platser finns på många orter oavsett om du är lärling eller yrkeselev. Vi har också internationellt utbyte i exempelvis Österrike och USA.

Hos oss startar du din skoldag klockan 09.00.

Kontakta Leksands gymnasium

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Leksands gymnasium. Leksands gymnasium hör av sig inom kort!

• niu
  • TE