Designgymnasiet Sickla

Välkommen till Designgymnasiet Sickla!

Designgymnasiet Sickla ligger i unika, ljusa lokaler endast 10 minuter från Slussen. Välj mellan programmen Estet, Teknik eller Hantverk. Hos oss får du arbeta med hela processen, oavsett om det gäller mode, inredning, arkitektur, produkt- eller textildesign. Du lär dig att analysera och planera, ta fram skisser och prototyper, producera och slutligen marknadsföra din produkt. Våra erfarna lärare utmanar din kreativitet samtidigt som vi förbereder dig inför yrkeslivet eller fortsatta studier på universitet och högskola. Välkommen att bli en av oss!

Vi har lärare med stor erfarenhet från designbranschen som också fungerar som mentorer genom hela din utbildning. Här omges du av andra elever med liknande intressen och dina klasskamrater bidrar till en stor del av din utveckling. Ni jobbar ofta ihop i projekt och grupparbeten där ni tillsammans utvecklas och lyfter varandra.

Med design som utgångspunkt lär du dig teori och användning av design i samhället. När du tar examen har du breda och djupa kunskaper inom designområdet. Under dina år hos oss skapar du kontakter med många företag i branschen. Tillsammans med dina klasskamrater bildar dessa kontakter ett nätverk som hjälper dig när du i framtiden ska söka jobb eller vidareutbildningar.

Inspireras

Reportage & Nyheter

Kontakta Designgymnasiet Sickla

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Designgymnasiet Sickla. Designgymnasiet Sickla hör av sig inom kort!

• TE
  • ES