Dille Gård Naturbruksgymnasium

Dille Gård är en liten skola med stor delaktighet där teamkänslan är viktig. En stor del av den praktiska utbildningen ges i mindre grupper med stark koppling till verkligheten, allt för att du skall kunna utvecklas på bästa sätt.

Vår gård med våra kringliggande skogar har allt som behövs för utbildning under alla våra profiler och vår närhet till bl.a Åre ger oss stora möjligheter att vistas i de Jämtländska fjällen

Vill du så kan du bli behörig till högskola, även för studier till t ex veterinär eller jägmästare. Vi erbjuder bland annat praktik i Frankrike, Tyskland och på Island samt på andra ställen runt om i Europa.

Entreprenörskap och företagande är viktiga inslag för alla. Närheten till den äventyrliga fjällvärlden skapar givetvis goda förutsättningar för vår profil Äventyrsturism.

På gården finns det ett mysigt elevboende med plats för ett 30-tal elever. Du kan ta med dig hund eller häst till skolan.

Inriktning Djurvård

Inriktning Hästhållning

Inriktning Naturturism

Inriktning Skogsbruk

De flesta av våra profiler, utom Skogsbruk och Hund, kan läsas utökat med de Naturvetenskapliga ämnena för NV-behörighet.

Besöka Dille
Vi har alltid “Öppet Hus” vilket innebär att du alltid är välkommen att besöka oss. Om du funderar på att välja Dille i ditt gymnasieval är det bra och komma och besöka oss för att få uppleva skolan och atmosfären.

Är du intresserad av ett besök, kontakta: [email protected]

Välkommen till en personlig skola!

Kontakta Dille Gård Naturbruksgymnasium

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Dille Gård Naturbruksgymnasium. Dille Gård Naturbruksgymnasium hör av sig inom kort!

• NB