Drottning Blankas Gymnasieskola Halmstad

Välkommen till Drottning Blankas Gymnasieskola Halmstad

Drottning Blankas Gymnasieskola i Halmstad finner du i en vacker charmfull byggnad mitt i centrala Halmstad. Vi arbetar för att varje elev ska nå lite längre och kunna överträffa det självklara och givna. Vi vill att du når dina mål under såväl dina tre år på Drottning Blankas Gymnasieskola som i framtiden.

Grunden för allt lärande är att våga utmana sig själv, trivas och ha roligt. Här får du ny kunskap, utvecklas och lär dig förstå dina medmänniskor. Rektor, elever, lärare och all personal arbetar tillsammans för ökad delaktighet, inflytande, ansvar och glädje i vardagen. Demokrati fungerar bäst utifrån kunskap och förståelse – någonting vi skapar tillsammans.

Våra lärare är engagerade och vägleder och stöttar sina elever så att de når sina mål, oavsett om det är att få ett jobb efter studenten, studera vidare eller flytta utomlands.

Läs mer på vår hemsida!

Varmt välkommen till oss!

Kontakta Drottning Blankas Gymnasieskola Halmstad

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Drottning Blankas Gymnasieskola Halmstad . Drottning Blankas Gymnasieskola Halmstad hör av sig inom kort!

• HV
  • VO