NTI Gymnasiet Västerås

Skolan för den tech- och IT-intresserade!

Tech och IT har blivit en allt viktigare del av människans liv. Denna utveckling ställer stora krav på samhället och organisationer att bistå med kompetens. Därför behövs du mer än någonsin för att kunna bemöta efterfrågan – vi är här för att hjälpa dig uppnå dina ambitioner!

För oss är det viktigt att du som elev är med och påverkar din egen framtid och utvecklar dina kreativa sidor. Våra engagerade lärare stöttar dig mot dina mål, och med nätverkslabb, foto- och musikstudio, makerspace och esport gör vi dig redo för en digital värld i snabb förändring.

• LÄGET
    Centralt läge mitt i Västerås - bara tre minuters promenad från Centralstationen och nära attraktiva framtida arbetsplatser.

• VÅRA LOKALER
    Vår skola ligger på Ingenjör Bååths gata 19 i ljusa, fräscha och trivsamma lokaler. Egen IT-support är en självklarhet.

• GEMENSKAP
    NTI Gymnasiet Västerås är känt för sin goda stämning mellan både elever och lärare. Här får du hjälp att utvecklas och nå din fulla potential i en trygg miljö.

• E-SPORT
    Vi har en e-sportsprofil på samtliga utbildningar som du kan kvala in till. Där får du lära dig allt från e-sportsträning till gruppledarskap och taktik.

• NTI GYMNASIEINGENJÖR
    Vi erbjuder även en ytterligare väg att gå för dig som läst teknikprogrammet – nämligen vår ettåriga påbyggnadsutbildning inom mjukvarudesign, som leder till en gymnasieingenjörsexamen.

Läs mer på vår hemsida!

Om NTI Gymnasiet
NTI Gymnasiet är Sveriges ledande gymnasieskola inom tech, science och IT. På våra 25 skolor runt om i landet gör våra elever sig redo för en digital värld i snabb förändring. I höst är kanske du en av oss.

Oavsett om du väljer att plugga vidare eller börja arbeta direkt efter examen kommer du att ha nytta av din aktuella kunskap och erfarenhet från att använda den allra senaste tekniken. Du kommer att vara vaken och observant på ny forskning och heta trender. Forma din egen framtid idag, var med och utveckla samhället imorgon.

Inspireras

Reportage & Nyheter

Kontakta NTI Gymnasiet Västerås

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till NTI Gymnasiet Västerås. NTI Gymnasiet Västerås hör av sig inom kort!

• TE
  • ES