Rodengymnasiet

Rodengymnasiet i Norrtälje är Roslagens största gymnasieskola

Vi erbjuder ett brett urval av nationella program och vår målsättning är att utbildningarna ska ha ett relevant upplägg som svarar mot dina studiebehov. Det innebär kontakt med yrkeslivet, moderna programinriktningar eller ett studiesätt som förbereder för högre studier.

På skolan går ca 1200 elever och här är lärarna engagerade och fokuserar på kunskap i en omväxlande undervisning.

Gymnasiet handlar om mycket mer än att du ska få ämneskunskaper. Skolan skall se till att du är redo att gå ut i vuxenlivet, hjälpa dig utveckla din självtillit och utrusta dig med verktygen för arbetslivet. Samarbete mellan ämnena är därför ett viktigt inslag för att du som elev skall få en så bra verklighetsanknytning som möjligt och vi har även utbyten med andra länder och många samarbeten med företag och arbetsplatser.

UF - Ung Företagsamhet
Genom UF, Ung Företagsamhet, finns en inarbetad och välfungerande arena och metod för detta – att elever på Rodengymnasiet skapar företag med hjälp av mentorer i näringslivet. Vi utvecklar just nu detta koncept, till att omfatta fler gymnasieprogram och fler elever. Många företag i kommunen medverkar i detta viktiga arbete.

Genom vår digitala lärplattform får du kursplaneringar, kursmaterial och feedback för att du skall kunna jobba med dina studier även utanför skolan.

På Rodengymnasiet kommer du få de erfarenheter och den kunskap du behöver för framtiden, oavsett om du vill börja jobba direkt efter gymnasiet eller plugga vidare.

Vi erbjuder:

• ett brett programutbud där du kan hitta det ditt hjärta klappar för
  • välutbildade och erfarna lärare som utmanar och stöttar dig
  • ett skolbibliotek som tillhandahåller det mesta av det bästa
  • goda kontakter med både arbetsliv och högskola/universitet
  • ett elevhälsoteam som arbetar för att du ska må bra och för att det ska gå bra i skolan för dig

Välkommen!

Kontakta Rodengymnasiet

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Rodengymnasiet. Rodengymnasiet hör av sig inom kort!

• NA
  • TE